حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس
سرخط خبرها

بهره‌برداری از 10 پروژه بنیاد کرامت رضوی در کشور| از آغاز عملیات اجرایی فاز سوم زائرسرای رضوی تا احداث مجتمع زیارتی در مرز مهران

  • کد خبر: ۱۱۱۵۷۵
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
بهره‌برداری از 10 پروژه بنیاد کرامت رضوی در کشور| از آغاز عملیات اجرایی فاز سوم زائرسرای رضوی تا احداث مجتمع زیارتی در مرز مهران
همزمان با دهه کرامت و با حضور تولیت آستان قدس رضوی، ۱۰ پروژه عمرانی و خدماتی بنیاد کرامت رضوی در ۵ استان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و عملیاتی شد.  

به گزارش شهرآرانیوز، در این مراسم که در زائرسرای رضوی برگزار شد، علاوه بر آغاز عملیات اجرایی احداث فاز سوم زائرسرای رضوی، پروژه‌های در استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به بهره برداری رسید و یک پروژه نیز در استان ایلام وارد مرحله اجرایی شد.

محمدحسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی درباره جزئیات این طرح‌ها گفت: این پروژه‌ها مجموعاً به ارزش ۸۴۰ میلیارد ریال با مشارکت خیران و خادمیاران به نتیجه رسیده و بنیاد کرامت رضوی نیز به نیت تبرک و شتاب دهنده در آن مشارکت داشته است.

آغاز عملیات اجرایی احداث فاز سوم زائرسرای رضوی

استادآقا به اشاره به پروژه زائرسرای رضوی اظهار کرد: همزمان با دهه کرامت، عملیات اجرایی احداث فاز سوم زائر سرای رضوی در ۷ بلوک، هر یک به مساحت ۲۸۰۰ مترمربع مساحت آغاز شد که تکمیل و بهره‌برداری آن، ظرفیت تخت‌ها برای اسکان زائران کم بضاعت، ۱۱۰۰ تخت افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: همچنین در کنار آغاز عملیات اجرایی احداث فاز سوم زائر سرا و در راستای خدمت رسانی شایسته،  یک باب نانوایی در این زائرسرا افتتاح شد تا بتوانیم میزبانی بهتری از زائران عزیز داشته باشیم.

در ادامه این مراسم و در قالب ارتباط زنده تصویری با چهار استان، پروژه‌های عمرانی و خدماتی بنیاد کرامت رضوی در رامیان استان گلستان، زابل و کنارک استان سیستان و بلوچستان و نیز رودان هرمزگان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی احداث یک مجتمع زیارتی در منطقه مرزی مهران در استان ایلام نیز آغاز شد.  
 
بازسازی و تحویل  ۶۶ خانه آسیب دیده در شهرستان رامیان

در اولین ارتباط تصویری با استان گلستان، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای احداث و بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده از زلزله در شهرستان رامیان ارائه شد که طبق آن، در مرحله نهایی این پروژه،  ۱۷ واحد مسکونی تکمیل و تحویل شده است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی هم گزارش کاملی از این پروژه ارائه کرد و گفت: پس از زلزله سال ۹۹ در استان گلستان، در شرایطی که مردم آسیب دیده منطقه شهرستان رامیان استان گلستان، پس از یکسال همچنان در کانکس  و منازل خویشاوندان خود زندگی می‌کردند، بنیاد کرامت رضوی از شهریور ۱۴۰۰ برای کمک به آن‌ها وارد میدان شد.

استادآقا افزود: مقرر شده بود این پروژه طی یکسال به اتمام برسد، اما با عنایت حضرت رضا (ع) توانستیم در مدت ۸ ماه، احداث و بازسازی ۶۶ واحد را با ۱۰۰ میلیارد ریال و مشارکت کمیته امداد و خیرین به سرانجام برسانیم که امروز شاهد افتتاح و تحویل ۱۷ واحد نهایی آن هستیم و دیگر خانواده‌ای از محرومین این منطقه، منزل خسارت دیده ندارد.  

تکمیل و تجهیز مدرسه روستای ویرو و تامین تجهیزات مورد نیاز

در ادامه، مدرسه روستای ویرو از توابع رامیان که در اثر زلزله آسیب دیده بود و به همت خادمیاران رضوی و خیران تکمیل و تجهیز شده است برای استفاده دانش آموزان منطقه تحویل شد.

این مدرسه با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار بازسازی شد و در کنار آن تامین  ۶۲ نیمکت، میز و صندلی معلمان، احداث سرویس‌های بهداشتی و آبخوری و نیز ۱۰۰ دست لباس و لوازم ورزشی به دانش آموزان این مدرسه نیز دیگر خدمت خادمیاران و خیران به مردم این روستا بود.  

تحویل ۶۰ منزل بازسازی شده در سیستان و بلوچستان

در ارتباط تصویری دیگری با مراسم تحویل منازل در شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان این گونه اعلام شد که پس از وقوع سیل دی ماه سال گذشته، مبلغ شش میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی این منازل توسط بنیاد کرامت رضوی و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تامین شد.

استادآقا با تشریح اقدامات انجام شده در استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: پس از سیل سال ۹۸ و وقوع سیل دیگری در سال ۱۴۰۰ در استان سیستان و بلوچستان، بنیاد کرامت رضوی با شناسایی ۶۰ واحد مسکونی در شهرستان کنارک، برای بازسازی آن‌ها وارد عمل شد و امروز این پروژه نیز تکمیل و و به مردم تحویل  شد.  

تامین آب ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی در شهرستان زابل

در ارتباط تصویری دیگری با شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان که آیین افتتاحیه ۵۰ چاهک آب با مشارکت جهاد کشاورزی در جریان بود، دو حلقه چاه به صورت نمادین با حضور مسئولان شهرستان به بهره برداری رسید که ایجاد ۱۵۰ فرصت اشتغال مستقیم و ۴۵۰ اشتغال غیر مستقیم در این منطقه از برکات این طرح است.  

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی در این باره گفت: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوطه، ۵۰ حلقه چاه در شهرستان زابل حفر شد تا حدود ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی زیر کشت برود و امیدواریم با اجرای این طرح، خانواده‌های کم بضاعت این شهرستان توانمند شوند و زراعت در این مناطق رونق بگیرد.

شروع عملیات اجرایی مجتمع زیارتی در مرز مهران

در ارتباط زنده دیگر با آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع زیارتی چند منظوره اربعین در شهرستان مهران استان ایلام، این مجموعه با حضور نماینده، ولی فقیه و مسئولان این استان کنلگ زنی شد.

این مجموعه رفاهی و خدماتی در زمینی به مساحت ۲۵ هزار متر احداث خواهد شد که شامل فضای اسکان زائران، احداث حمام و سرویس‌های سرویس‌های بهداشتی است و تا پایان سال ۱۴۰۱ آماده بهره برداری خواهد شد. فاز دوم این مجتمع نیز شامل کارخانه یخ، آشپزخانه و برخی دیگر از نیاز‌ها خود بود که در سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد.

۲۰۰ واحد بازسازی شده در رودان تحویل شد

در آخرین ارتباط زنده نیز، واحد‌های مسکونی شهرستان رودان استان هرمزگان افتتاح شد. طبق گزارش اعلام شده، ۲۰۰ واحد منزل مسکونی آسیب دیده در این منطقه با صرف ۱۴ میلیارد ریال اعتبار و مشارکت خیرین و تشکل‌های مردمی، مرمت و بازسازی شده است.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی درباره این پروژه نیز گفت: ۲۰۰ منزل مسکونی در شهرستان رودان نیز که در سیل سال ۱۴۰۰ آسیب جدی دیده بود، پس بازسازی، به تدریج تحویل مردم شد و امروز آخرین مرحله تحویل این واحد‌ها خواهد بود.  

آغاز به کار سامانه «کرامت»

همچنین در این مراسم و با حضور تولیت آستان قدس رضوی، سامانه «کرامت» با هدف تسهیل ارائه خدمت به محرومان و توزیع عادلانه خدمت‌رسانی به اقشار کم بضاعت، به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

این سامانه از امروز فعال شده و با استفاده از آن، تمامی درخواست‌های مردمی برای دریافت خدمت توسط خادمیاران و مددکاران بنیاد کرامت رضوی بررسی می‌شود تا پس از ارزیابی، در دستور کار قرار بگیرد.  

طرح‌های بنیاد کرامت در حوزه اجتماعی

استادآقا همچنین گفت: آغاز پویش تامین ۸۸۸ سری جهیزیه برای زوج‌های احسان پذیر با امکان مشارکت عموم مردم از طریق شماره ستاره هشت مربع (*۸#)، تکمیل مرحله اول آزادسازی بانوان زندانی جرایم غیرعمد با آزاد شدن ۱۳۵ بانو و آغاز مرحله دوم برای رهایی ۷۲ نفر دیگر، توزیع ۸ هزار بسته معیشتی در استان خراسان رضوی و ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در سراسر کشور به همت خادمیاران رضوی، از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی در دهه کرامت است که در حال اجراست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->